juni 26, 2017

Onpage

Är du mer nyfiken på Onpage?

När man pratar om sökmotoroptimering och onpage så är detta ett samlingsnamn på insatser som kan göras en webbplats vid en sökmotoroptimering. När vi pratar om en sökmotoroptimering avser det när vi hjälper företag att synas högre upp i sökmotorerna. I den här texten får du förhoppningsvis lite mer kunskap när det kommer till onpage.





Det finns ca 120 onpage-faktorer som avgör om en webbplats syns högt upp i en sökmotor eller inte. Det är egentligen inte klurigare än så och enklare blir det om vi direktöversätter frasen onpage till svenska – ”på sidan”.

Själva onpage är närbesläktat med begreppet offpage och innebär det motsatta. Det vill säga insatserna som går att göra utanför webbplatsen. Läs mer om offpage.

20st onpage-faktorer

• Finns sökordet med i titeln
• Finns sökordet med i titeltaggen
• Finns sökordet med i metabeskrivningen
• Finns sökordet med i H1-titeln
• Används sökordet som en fras i texten
• Innehållets längd på texten
• Sökordsdensitet
• Används relaterade sökord för huvudsökordet
• Hur snabbt laddar html-koden
• Duplicerat innehåll
• Rel=Canonical
• Hur snabbt laddar webbsidan i Google Chrome
• Bildoptimering
• Uppdateras webbsidan löpande
• Uppdateras webbplatsen löpande
• Har sidan uppdaterats löpande under en lång tid
• Förekommer sökordet i början av texten
• Finns sökordet med i andra titlar som H2 och H3
• Finns sökordet i rätt ordning om sökordet är en fras
• Kvalité på utgående länkar från webbsidan

För att hantera ett företags webbplats och sökoptimera webbplatsen på ett korrekt sätt behöver man arbeta långsiktigt och noggrant. Ovan finner ni 20st faktorer som är kritiska för en webbplats position. Det finns över 100 faktorer som är kritiska när det kommer till en lyckad onpageoptimering.

Behöver du hjälp på vägen för att analysera vad er webbplats behöver för insatser? Välkomna att kontakta oss för en kostnadsfri rådgivning angående er situation.

 

Meny Sökmotoroptimering

 Sökordsanalys
›Onpage
Offpage
Länkstrategi
Landningssidor

Kontaktpersoner

Alfons Passgård
+46 73 089 96 20
alfons@adsight.se