december 8, 2017

Youtube

Youtube på ett kostnadseffektivt sätt

Videoannonsernas plattform och bas är Youtube. Det är här allting började. För den som är intresserade av historien bakom Youtube kan läsa mer om vårt inlägg – 5 saker du bör veta om Youtube. Det tar vi upp massvis med intressanta saker. Varför ska man som företag synas på Youtube?

Fyll i formuläret så berättar vi hur vi sammankopplar dina kunder med ert företag.





Hör kommer lite fakta som förhoppningsvis eldar på ditt intresse för Youtube:

• Varje sekund laddas det upp 72min video. Det är så mycket video att till och med Google ryktas ha anställt över 10 000 medarbetare bara för att sortera ut irrelevanta videos.
• Över 1 miljard användare
• Antalet tittare har ökat med 40% varje år sedan 2014
• Finns i över 70 länder och på 76 olika språk
• 90% av svenska konsumenter tittar på video online hemma
• 7/10 av svenska konsumenter kollar på video på sina smartphones

När ska man använda Youtube i sin marknadsföring?

Youtube är ingen konverteringsgud. Däremot är det ett väldigt bra substitut för tv-reklam och varumärkes byggande marknadsföring. I ett annonsformat som heter True-View betalar man endast när en person har kollat på videon i över 30 sekunder. Annars betalar man inget. Tänk om tv-reklamen skulle ha samma betalningskoncept.

Youtube-annonsering är klockrent att använda om ni vill nå ut med ett rörligt budskap till en human summa. Hör av er till oss så hjälper vi er att komma igång med er kampanj på Youtube!

Meny videoannonsering

›Youtube

Kontaktpersoner

Alfons Passgård
+46 73 089 96 20
alfons@adsight.se