Behöver du vår hjälp?

Adsight är en digital byrå som utgår från ditt företags behov och målgrupp – så att du och dina kunder lättare hittar varandra. Nyfiken på hur?

Fysiska butiker kan nyttja digitala kanaler för att generera nya besökare och större intäkter. Men hur gör man egentligen för att marknadsföra sin butik på nätet? I denna artikel delar jag med mig av mina bästa tips för hur du lyckas med just detta! 

Så kan du marknadsföra din fysiska butik

I en tid då allt fler väljer att handla på nätet, kan det verka som en omöjlig uppgift att som fysisk butik konkurrera med e-handlarna. Och visst kan det vara utmanande. Å andra sidan kan du även dra nytta av de digitala kanalerna för att få fler besökare till din fysiska butik. 

Nedan följer därför mina tre bästa tips på hur du kan marknadsföra din butik på nätet:

1. Jobba med adresstillägg

Google är en av de viktigaste källorna för folk som är på jakt efter nya produkter att köpa. Som exempel görs det fler än 50 miljoner sökningar på Google, varje dag. Och då enbart i Sverige.

Potentialen att nå ut till konsumenter som letar efter just dina produkter är således enorm. För att lyckas med detta kan du bl.a. arbeta med köpta textannonser via Google Ads, vilket gör det möjligt att synas när användare aktivt söker efter produkter likt dina:

Organisk träfflista Google

För att locka konsumenter till din butik kan du med fördel arbeta med adresstillägg i Google Ads. Något som gör det möjligt att visa var din butik finns samt vilka öppettider den har:

Adresstillägg i textannons

För att lägga till ett adresstillägg i dina textannonser gör du på följande sätt:

Lägg till adresstillägg i Google Ads

2. Skapa ett konto på Google My Business

Något annat du kan göra för att marknadsföra din butik och locka folk till att besöka den, är att skapa ett konto på Google My Business, även kallat GMB.

Genom att skapa en företagsprofil på GMB, har du möjlighet att lägga till följande information om din butik:

  • Adress
  • Öppettider
  • Telefonnummer
  • Hemsida
  • Bilder
  • Recensioner

Information som sedan kan bli synlig när personer söker efter ditt företag:

Google My Business

Eller också efter de produkter du tillhandahåller:

Lokala butiker Google My Business

3. Marknadsföring via sociala medier

Sist men inte minst rekommenderar jag dig att satsa på marknadsföring via sociala medier såsom Facebook och Instagram. Även här finns det många sätt att hänvisa potentiella kunder till din butik.

Ett bra sätt är exempelvis att locka med rabatterade priser och erbjudanden för de som väljer att handla i din butik.

Ta hjälp av Adsight 

Jag hoppas att du nu har bättre koll på hur du kan marknadsföra din butik via digitala kanaler, och därigenom få fler besökare och ökade intäkter.

Önskar du däremot hjälp med detta, kan du med fördel vända dig till oss på Adsight. Genom åren har vi hjälpt hundratals företag med digital marknadsföring. Nyfiken på resultatet? Kolla då in våra kundcase.

Ring oss på 08-6110071, skicka ett mejl till info@adsight.se eller använd kontakta oss-funktionen nedan – vi ser fram emot att hjälpa just dig och ditt företag.

Behöver du vår hjälp?

Vi är en fullservicebyrå och hjälper dig med planering och utförande av digital marknadsföring, produktion och design av webbplatser och spårning av marknadsföringsaktiviteter.

Stockholm

Oxtorgsgatan 4
111 57 Stockholm

Google Betyg
4.7
54 recensioner
×