Norstedts

– Webbplats, marknadsföring, integration & spårning

Vårt uppdrag

Vi fick i uppdrag av Norstedts att skapa och marknadsföra en kampanjssida samt integrera webbplatsen med deras CRM. Kravspecifikationen inkluderade:

  • Integrering med CRM
  • Rekytering av nya medlemmar
  • Spårning av nya medlemmar via Google Analytics / Google Tag Manager

Om Norstedts

Norstedts grundades 1823 och är Sveriges äldsta förlag. Norstedts ger ut både svensk och utländsk skönlitteratur, men även sakprosa, reportage, historia, populärvetenskap, biografier samt faktaböcker om mat, hälsa, träning, personlig utveckling och trädgård.  Förlaget har givit ut närmare 30 nobelpristagare.

”Adsight är flexibla, effektiva, kompetenta och tillmötesgående”

Resultat

+0%

Samma volym prenumeranter som tidigare rekryteringsmodell

-53%

Minskade kostnader för rekrytering av prenumeranter

Kundutlåtande

Adsight är flexibla, effektiva, kompetenta och tillmötesgående. Nyckelfaktorer för oss är flexibilitet, snabbhet och en förmåga att tänka utanför ramarna. Vi jobbar i en bransch som förändras snabbt och att då få möjligheten att jobba tillsammans med en av de bästa aktörerna är väldigt värdefullt för oss. Att få input vad gäller konkreta förbättringar, idéer och tankar kring vad som är trendskapande just nu på ett kostnadseffektivt sätt är ytterligare en anledning till varför vi valt att samarbeta med Adsight. Adsight är en samarbetspartner vi starkt kan rekommendera.”

Kristina Runering, Norstedts

Vill du veta mer?

Stockholm

Oxtorgsgatan 4
111 57 Stockholm

Google Betyg
4.7
54 recensioner
×