Behöver du vår hjälp?

Adsight är en digital byrå som utgår från ditt företags behov och målgrupp – så att du och dina kunder lättare hittar varandra. Nyfiken på hur?

Internet har på sätt och vis tagit över våran värld. Något som innebär stora möjligheter för företag som vill nå ut till potentiella kunder. Många använder sig av annonser på Google för att göra just detta. Något som däremot leder till att konkurrensen ökar. Det gäller därför att kunna behärska annonseringen för att inte försvinna i Google-djungeln och bli en i mängden!

Gör ditt förarbete innan du annonserar

När du ska annonsera på Google är det viktigt att du har genomfört ett grundligt och noggrant förarbete. Det är till din fördel om du vet:

  • Vilken målgrupp annonserna ska riktas till
  • Vilka annonsformat som du ska använda
  • Vilken budget du har att röra dig med
  • Vilka sökord som dina potentiella kunder söker på (om du planerar en textannons)

Innan du sätter igång att annonsera på Google bör du också fundera på vad du har för mål. Är det att maximera synligheten? Eller känns det viktigare att pricka rätt i segmenteringen och hitta de personer som har störst chans att bli framtida kunder?

Ibland behöver nämligen inte fokus vara att synas på förstasidan och få så många klick som möjligt, utan istället att nå ut till rätt personer. Med andra ord de som har störst chans att konvertera.

Ju mer tydlig information du har innan annonseringen, desto större blir chanserna att lyckas!

Förstå hur tekniken fungerar

En viktig aspekt är att förstå hur det egentligen fungerar rent tekniskt. Hur går du tillväga för att annonsera på Google? Att besitta den informationen är en förutsättning för att lyckas med din annonsering.

För att lära dig mer om hur du går tillväga för att annonsera på Google, kan du med fördel kika in denna nybörjarguide om Google Adwords (numera Ads).

Gå ut med rätt och tydlig information i din annons

Något som även är viktigt när det kommer till din marknadsföring på Google är att informationen i dina annonser är korrekt. Se till att den geografiska positionen stämmer överens med vart företaget är verksamt och var inte missledande i dina annonser.

Se även till att dra nytta av alla de möjligheter du har i form av annonstillägg. När en textannons skapas kan exempelvis ett mobilnummer läggas till för att göra det enklare för potentiella kunder att ringa dig.

Investera tid och energi

Sammanfattnings bör du vara medveten om vem du annonserar för, hur annonseringen fungerar och vilken information dina besökare vill ha. Om du engagerar dig och lägger ner tid och energi på din marknadsföring kommer det synas och ge resultat. Framgång kommer inte av sig själv utan kräver i många fall ett visst tålamod.

Behöver du vår hjälp?

Vi är en fullservicebyrå och hjälper dig med planering och utförande av digital marknadsföring, produktion och design av webbplatser och spårning av marknadsföringsaktiviteter.

Stockholm

Oxtorgsgatan 4
111 57 Stockholm

Google Betyg
4.7
52 recensioner
×