maj 22, 2015

Google Adwords

Annonsera med Google Adwords

Vill ni synas med Google Adwords? Adsight är certifierad partner till Google och har kunskapen och verktygen för att hjälpa er att lyckas med Google Adwords. 9/10 personer gör idag en sökning på Google innan ett beslut fattas. Det är därför väldigt lukrativt för företag att synas på ett bra sätt i Googles sökresultat. Vi ska förklara lite närmare hur Google Adwords fungerar.

Om ni gör en sökning på Google så kommer det 4st annonser överst på sidan, nedanför topp-annonserna finner ni den vanliga träfflistan, som även kallas det organiska resultatet. Nedanför den organiska listan finner ni 4st annonser. Annonserna som vi beskriver kallas för Google Adwords.





Google Adwords fungerar som en auktion. En av många saker som behöver göras är att sätta ett maxtak för vad man är villig att betala för ett klick. Detta kallas för ett budtak. Sedan utformas annonser och sökord som bör spegla er verksamhet. Google vill visa så relevanta sökningar på första sidan som möjligt. För att kontrollera kvalitén på första sidan har Google tagit fram en algoritm för att betygsätta annonser. Poängsättningen kallas för kvalitetsresultat.Kvalitetsresultatet baseras på olika faktorer.

Kvalitetsresultat

Click-through-rate (CTR)

Det görs en sökning på ett av era nyckelord. Er annons dyker upp i sökresultatet och en potentiell kund klickar. Vid varje sökning kalkylerar Google hur stor chans det är att en potentiell kund klickar på er annons. Detta kallas för CTR och står för Click-Through-Rate. I det här exemplet får ert sökord 100% i CTR. Detta är en faktor som avgör ert kvalitetsresultat.

Landningssida

Den andra faktorn som avgör ett kvalitetsresultat är hur landningssidan och hemsidan ser ut efter att besökaren kommit in till er hemsida. Är sidan relevant i jämförelse med sökningen?

Annonsrelevans

Det tredje faktorn som Google tittar på är annonsens relevans i samband med sökordet. Finns exempelvis sökordet med i annonsen som dykt upp vid en sökning.

Så vad innebär det för er som önskar annonsera på Google? Om ni har ett bra kvalitetsresultat ökar chansen till en högre position samt att ni betalar mindre för varje klick som görs. Det är därför viktigt att ta råd av en partner som löpande optimerar er kampanj.

Vi hjälper er med:

• Uppstart av nytt konto
• Kampanjer
• Annonsgrupper
• Annonstexter
• Sökord
• Budnivå
• Landningssidor
• Optimering av befintliga annonser
• Optimering av befintliga sökord
• Konverteringsoptimering

Vi hjälper er att lyckas med Google Adwords. Slå gärna en signal så berättar vi mer om vårt erbjudande.

Meny Sökordsannonsering

›Google Adwords
 Bing Ads
 Google Shopping
 Displayannonsering
 GSP

Google Adwords

Vi hjälper dig med en helhetslösning på Google AdWords. Hos oss kan du få hjälp med att både starta upp ett nytt konto och optimera ett befintligt konto. 

Intresserad av att få hjälp? Klicka dig vidare till vår kontaktsida

Kontaktpersoner

Alfons Passgård
+46 73 089 96 20
alfons@adsight.se