LinkedIn är en smidig och bra sida att annonsera på för dig och ditt företag. Det kan leda till att du knyter nya kontakter, hittar nya samarbetspartners eller attraherar nya kunder. Men hur går man till väga när man ska annonsera på LinkedIn?  

Behöver du vår hjälp?

Vi vet hur du kan få fler besökare till din webbplats som resulterar i nya kunder.

 

Hur går du till väga när du ska lägga upp din annons?

Det första du måste göra är att starta upp ett annonskonto på LinkedIn. Detta gör du via deras system som heter ”Campaign Manager”. Här kan du skapa dina egna annonser och skräddarsy den efter vilken målgrupp den är riktad till. Du kan skapa alldeles egna målgrupper eller välja bland de redan skapade målgrupperna av LinkedIn. Redan här bygger du upp en annons som är skräddarsydd för just dina kunder.

Vad kostar det att annonsera på LinkedIn?

Priset kan variera beroende på vilken typ av annons du lägger ut. Om du skapar en kampanj så finns det tillvalsalternativ beroende på hur du vill lägga upp det. Det kan handla om att du betalar per klick eller per visning. Vad slutsumman landar på beror även på hur länge du vill att annonsen ska ligga uppe.

CTA Resurser

Olika funktioner till din annons

Du kan välja att lägga till funktionen ”Bud” på din annons. Detta för att det finns en chans att annonsen sprids snabbare och når ut till flera människor. Här handlar det antingen om antal klick eller antal visningar. Vilken summa det handlar om väljer du själv. Med bud så skapas det konkurrens mellan olika företag.

– CPC, Cost per Click, är en funktion som innebär att du som lägger ut annonsen endast betalar när någon klickar på din annons.

– CPM, Cost per Mille, innebär att du som annonsör betalar via bud för ett specifikt antal visningar på annonsen. Denna funktion innebär att du måste betala oavsett om visningarna har givit dig en vinst eller inte.

– CPV, Cost per Mille fast för video, innebär att du betalar ett bud för ett specifikt antal visningar på en videoannons.

Som du kan förstå kan det variera hur mycket det kommer kosta dig att annonsera. Prova dig fram och försök hitta det mest effektfulla och optimala för just dig.

Ta hjälp av Adsight

Jag hoppas att du nu har en bättre förståelse för hur du lyckas med LinkedIn-annonseringen. Om du däremot önskar hjälp med detta, kan du med fördel vända dig till oss på Adsight!

Genom åren har vi haft nöjet att hjälpa både små och stora företag med digital marknadsföring, däribland genom annonsering på LinkedIn. Nyfiken på hur det gått? Kolla då in våra kundcase.

Ring oss på 08-6110071, skicka ett mejl till info@adsight.se eller använd kontakta oss-funktionen nedan – vi ser fram emot att hjälpa just dig och ditt företag.

Behöver du vår hjälp?

Vi vet hur du kan få fler besökare till din webbplats som resulterar i nya kunder.

 

Stockholm

Västra Järnvägsgatan 3
111 64 Stockholm

Göteborg

Kungsportsavenyen 21
411 21 Göteborg

Piteå

Snickargatan 22
941 63 Piteå

Google Betyg
4.7
60 recensioner
×