mars 4, 2017

SEO-byrå

Vi är en SEO-byrå som sätter dig som kund först. Du har säkert hört det tidigare, men vi tror genuint på att om vi levererar ett bra resultat så stannar våra kunder kvar. Om vi dessutom levererar ett riktigt bra resultat vet vi att våra kunder kommer rekommendera oss.

Så här bra resultat levererar vi: "Under 2016 ökade vi våra kunders organiska trafik med 185%".

Att jobba med SEO kan vara luddigt för många företag, men egentligen är det inte så avancerade saker. Nu tänker väl säkert ni att det är lätt för oss att säga, och det har ni säkert rätt i. Vi är trots allt experter och jobbar med SEO varje dag.





Ska ni anlita en SEO-byrå bör ni tänka på följande

Det viktiga för er som beställare och företag är att ni tillsammans med byrån sätter upp en mätbar och realistisk plan för ert SEO-projekt. Idag finns det dessvärre många som lovar guld och gröna skogar. Flera företag har testat på att arbeta med SEO, men med dåliga upplevelser. Det lyfte aldrig riktigt. De förbättrade positionerna och trafiken uteblev på nyckelorden. Känner ni igen er? Förutom att er framtida SEO-byrå ska veta vad dom pysslar med så tycker vi det kritiska momentet är att företaget och ni ska matcha.

Båda parter behöver även förstå att alla företag och webbsidor har olika förutsättningar för att lyckas med sin närvaro på sökmotorerna. Det är viktigt att ha i åtanke när man sätter upp en plan för sitt kommande SEO-projekt. Det är därför extra viktigt att byrån kommunicerar och förmedlar rätt förväntan till kunden. En förutsättning för kunder som investerar i marknadsföring och sökoptimering är att räkna hem sin investeringen. Det tycker iallafall vi på Adsight. Håller ni med?

Ibland kan det vara enkelt att stirra sig blind på positioner på Google hit och dit, men är det positionerna som skapar fler kunder eller ökar ert företags omsättning? SEO är så mycket mer än bara positioner på Google. Mer och mer företag flyttar över sin investering från traditionell media till sökmarknadsföring. Om vi jämför traditionell marknadsföring mot digitalt sök (SEO) så ser vi flera fördelar. Den största fördelen av dem alla är att digital sök är mer mätbart än t.ex tv eller radioreklam. Hur ofta tar ni upp mobilen när det blir paus under tv-tittandet? Har ni koll på er investering och vad det faktiskt ger tillbaka till ert företag?

Fördelar med SEO mot traditionell marknadsföring:

• Mätbart
• Kunderna letar efter era tjänster och produkter istället för tvärt om.
• Nå mobila kunder
• Prisvärt

Hur mäter er byrå och företag resultaten?

Det är vanligt fråga. Många tror att det bara är köpt sökmarknadsföring som går att spåra. Vi på Adsight kan påvisa hur mycket mer trafik vi levererar och även om trafiken omvandlas till kunder.

Varför anlita en byrå som jobbar med SEO?

Vi är ute och träffar mycket företag och en sak som vi har märkt är att SEO betyder olika saker för olika företag och personer. För vissa innebär SEO att man skriver in rätt titlar när man uppdaterar sin webbsida. För andra kan det handla om en långsiktig investering och plan på flera år. För vår SEO-byrå och våra konsulter innebär ett lyckat SEO-projekt när vi driver in rätt besökare, vid rätt tillfälle, som antingen kontaktar er eller köper en produkt eller tjänst.

För att hitta besökarna som befinner sig i det här stadiet är det viktigt att göra en ordentlig sökordsanalys. Innan vi påbörjar sökordsanalysen gör vi alltid en behovsanalys ute hos företaget. Vid behovsanalysen tar vi reda på vilka områden eller tjänster som företag vill trycka lite extra på. Det kan handla om produkter/tjänster med bättre marginaler eller områden som en branschkollega snappat upp och som ni behöver synas bättre på.

När vi vet vilket område företaget vill synas mer på påbörjar våra SEO-specialister en sökordsanalys. Vi kollar alltid på hur mycket sökningar som görs och hur hög konkurrens det är på sökordet. Utan en sökordsanalys skulle våra seo-konsulter och seo-specialister aldrig få möjligheten utföra ett så bra jobb som vi vill. Sökordsanalysen är därför grunden för oss att lyckas som SEO-byrå.

Okej - vi ska köra SEO, men vilken byrå ska vi välja?

Det finns idag en djungel av byråer som jobbar med SEO. Vissa är nya och andra har varit etablerade länge. En del jobbar kortsiktigt och en del andra mer långsiktigt. En del kör ofördelaktiga betalningsmodeller, andra jobbar i princip gratis. Om vi och vårt företag blir snurriga av alla aktörer som finns där ute förstår vi verkligen hur ni känner er. Vi tycker inte det finns några snabba åtgärder när det kommer till att lyckas med sökmotoroptimering. Det är därför vi tycker att samarbetet och förtroendet är så pass viktigt för båda parter i ett SEO-projekt. Läs mer om oss här.





Hur ser avtalstiden och liknande ut hos er?

När vi påbörjar ett SEO-projekt så utgår vi alltid från en gemensam plan tillsammans med kunden. I alla våra inledande projekt arbetar vi i minst tolv månader. Vår byrå är relativt ung men en sak som vi är säkra på det är att vi kan leverera ett riktigt bra resultat. Vi har kunder över hela Sverige men våra utgångspunkter är alltid från Stockholm och Göteborg. Är du intresserad av att läsa mer om SEO så finns det flera bra artiklar på vår blogg. Läs mer här.

Har du ett SEO-projekt som ni vill utvärdera eller starta och behöver vår hjälp på vägen? Lämna era kontaktuppgifter så återkommer vi.

Du är här:

›SEO-byrå

Varför välja oss?

Förutom att vi levererar ett riktigt bra resultat får du en trygg partner som du kan lita på. Vi ger dig rätt förutsättningar att lyckas i sökmotorerna och vi sätter en mätbar och realistisk plan.

Kontaktpersoner

Alfons Passgård
+46 73 089 96 20
alfons@adsight.se