januari 14, 2017

Sökordsanalys

Intresserad av sökordsanalys?

Få en kostnadsfri sökordsanalys på fem sökord genom att fylla i formuläret. 





Hur går sökordsanalysen till?

En väl utförd sökordsanalys är grunden för att lyckas med sökmotoroptimering (SEO). Eftersom sökmotoroptimering är en långsiktigt investering är det en förutsättning att göra det rätt från starten. Vår sökordsanalys baserar sig på följande saker:

Steg 1 - relevans

Är sökordet som vi tar fram relevant för er verksamhet? Här pratar vi ofta om produkter eller tjänster som ni vill få en ökad försäljning på. Det kan även innebära produkter eller tjänster som ni är vassare på än era konkurrenter.

Steg 2 - sökningar

Visst. Ni kanske känner att ett visst sökord är extra viktigt för ert företag. Men söks det något på sökordet? I det är steget analyserar vi antalet sökningar för varje sökfras som vi föreslår.

Steg 3 - konkurrens

I det sista steget kikar vi på hur stor konkurrensen är på sökordet. För att ert företag ska synas på första sidan behöver vi knuffa ner ett annat företag och byta ut det företaget mot ert.

Steg 4 - sammanställning

När vi sammanställt analysen blir det klart och tydligt vilka sökord ni ska fokusera på. Vi skickar därefter sökordsanalysen till din e-postadress.

Du är här

›Sökordsanalys

Kontaktpersoner

Alfons Passgård
+46 73 089 96 20
alfons@adsight.se