Pickyliving

Pickyliving

Pickyliving

– SEO

Vårt uppdrag

Sedan november 2017 har vi på Adsight haft nöjet att arbeta med Pickyliving. Ett företag levererar måttbeställda luckor till IKEAs stommar. Med hjälp av SEO har deras organiska trafik ökat över 52% sedan samarbetet inleddes.

Om Pickyliving

De två kollegorna Anders Lagerström och Henrik Haij hade länge tillverkat eventmaterial och specialmöbler. Under dessa år hade man använt sig av IKEA:s gedigna och mångsidiga köksstommar för att tillverka diverse möbler på mässor, men de hade också använts i såväl bilar som båtar.

Det var i samband med detta som man fick den briljanta idén att tillverka måttbeställda luckor till IKEA:s köksstommar. Stommar som många redan hade i sitt hem. Idélösa kök i ett fåtal kulörer skulle i framtiden vara ett minne blott!

Visionen var tidigt att göra det enklare för gemene man att förverkliga sina köks- och inredningsdrömmar. Att ge kunder möjligheten att skräddarsy luckor i egna kulörer och mått.

Det ”nya” Pickyliving

För drygt tio år sedan skapade man ett nytt koncept och började digitalisera verksamheten. Man ville att kunden själv skulle kunna skapa och beställa sitt drömkök direkt på nätet. Tio år senare har Pickyliving hjälpt mer än 800 kunder över hela Sverige att förverkliga sina köks- och inredningsdrömmar.

Man har numera ett komplett bokningssystem som gör det snabbt och enkelt för kunder att skapa och beställa sina skräddarsydda köksluckor online. För att ge kunderna bästa möjliga service har man också öppnat flertalet showrooms – från Skellefteå i norr till Malmö i söder. Tillverkningen av Pickylivings köksluckor sker uteslutande i Sverige, vilket borgar för en genomgående hög kvalitet. Kombinationen av det digitala, fysiska och tillverkning på hemmaplan gör dem också unika och uppskattade av sina kunder.

Förutom att tillverka skräddarsydda köksluckor har man nu börjat bredda sitt sortiment. Numera kan du därför skapa och beställa skräddarsydda garderober Bestå-möbler. Självfallet med samma genomgående höga kvalitet! Pickylivings mål är nödvändigtvis inte att förändra världen, men däremot att att förbättra kökets funktion och design till ett bättre pris. Köket var starten, husets alla rum är målet. Snart är dem i mål.

”Lyhörda och professionella”

Intervju med Pickyliving

Hur har du upplevt samarbetet med oss? Vad var dina förväntningar när samarbetet inleddes och hur tycker du att vårt arbete har levt upp till dessa?

Samarbetet med Adsight har fungerat bra ända sedan vi inledde vårt samarbete 2017 fram till idag. Vi upplever er som lyhörda och professionella i allt ni gör. Kommunikationen är enkel och transparent kring såväl arbetsuppgifter som resultat. 

Något vi också uppskattar är er vilja att alltid sträva efter att vidareutveckla samarbetet. Att ständigt komma med nya förslag, vara snabbfotade gentemot trender i branschen och även ha insikten att sluta med sådant som kanske inte gett önskat resultat.

Överlag är vi nöjda med vårt samarbete, vilket har levt upp till våra förväntningar!

Hur upplever du SEO som marknadsföringskanal? Rekommenderar du andra företag att investera i SEO?

Vi upplever SEO som ett oerhört bra komplement till våra andra marknadsföringsinsatser. Inte minst den köpta annonseringen som är viktig för oss här och nu. Vi ser sökmotoroptimeringen som en långsiktig investering, vilken kontinuerligt genererar mer och mer trafik.

För de företag som vill arbeta med en marknadsföringsmetod som genererar betydande resultat över en längre tidshorisont, kan vi varmt rekommendera SEO.

Resultat för Pickyliving

Resultaten från SEO-arbetet har varit minst sagt goda. Sedan samarbetet inleddes har deras organiska trafik ökat med över 52%.

+52%

Ökning av organisk trafik

+51%

Nya användare från organisk trafik

”Vi upplever SEO som ett oerhört bra komplement till våra andra marknadsföringsinsatser.”

Henrik Haij, Pickyliving

Vill du veta mer?

Avanzera

Avanzera

Avanzera

– SEO

Vårt uppdrag

Sedan maj 2018 har vi på Adsight haft nöjet att arbeta med Avanzera. Avanzera är ett konsult- och rekryteringsbolag med över 20 års erfarenhet av att hitta rätt kompetenser. Med hjälp av SEO har vi brutit en negativ trend med dalande trafik till att den organiska trafiken ökat över 66% sedan samarbetet inleddes. 

Om Avanzera

Avanzera är ett branschöverskridande konsult- och rekryteringsbolag med över 20 års erfarenhet av att hitta rätt kompetenser. Bland deras kunder finns både mindre företag, välkända svenska storbolag och globala koncerner. Ända sedan Avanzera startade 1998 har de hjälpt uppdragsgivare med rekrytering, konsulttjänster och bemanning. Idag har Avanzera drygt hundra anställda konsulter inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR som alla snabbt kan sätta sig in i nya uppdrag

”Välskrivna och bra artiklar”

Resultat

Resultaten från SEO-arbetet har varit minst sagt goda. På kort tid bröt vi en negativ trend där trafiken minskade till en ökning månad efter månad. Sedan samarbetet inleddes har deras organiska trafik ökat med över 66%.

+66%

Ökning av organisk trafik

+65%

Nya användare från organisk trafik

”Adsight gav oss möjligheten att flyttas upp flera sidor på Google. De levererade välskrivna och bra artiklar. Det kändes verkligen som att de förstod oss och var duktiga på att söka material att skriva om själva. De var självgående och det krävdes inte alls mycket investering av tid utav oss något som uppskattades väldigt mycket.”

Alexander Molin, Avanzera

Vill du veta mer?

Advantops

Advantops

Advantops

– WordPress

Vårt uppdrag

Vi fick i uppdrag av Advantops att skapa en ny webbplats i WordPress. Kravspecifikationen inkluderade:

  • CMS: WordPress
  • Möjlighet att kunna göra ändringar på egen hand
  • Design från skiss
  • Responsiv och kompatibel med desktop, pekplatta, telefon
  • Sökmotorvänlig
  • SSL-certifikat
  • Uppdaterad grafisk profil

Om Advantops

Advantops erbjuder flexibla och kostnadseffektiva systemlösningar för allt som rör era driftplattformar.

”Vi är mycket nöjda med slutresultate”

Intervju med kund

Hur har ni upplevt samarbetet med oss? Vad var dina förväntningar när samarbetet inleddes och hur tycker du att vårt arbete har levt upp till dessa?

Adsight har på ett professionellt sätt upfyllt de krav som vi ställde på vår hemsida. Innan och Under produktionen har Adsight kommit med många kreativa förslag och lösningar på önskemålen vi hade, återkopplingen på ändringar och korrigeringar har alltid varit blixtsnabba och vi har haft en personlig dialog där Adsight varit väldigt lyhörd under hela processen precis som vi vill ha det.

Hur blev slutresultatet? Blev ni nöjda?

Vi är mycket nöjda med slutresultatet.

Wireframe

Resultat

Kundutlåtande

”Adsight har på ett professionellt sätt upfyllt de krav som vi ställde på vår hemsida.”

Johan Ahlström, Advantops

Vill du veta mer?

Hemfixare

Hemfixare

Hemfixare

– SEO

Vårt uppdrag

Sedan november 2018 har vi på Adsight haft nöjet att arbeta med Hemfixare. Ett företag som förmedlar frilansande kvalitetssäkrade tekniker och handymans till privatpersoner i behov av teknik- och hantverkshjälp. Med hjälp av SEO har deras organiska trafik ökat över 1000% sedan samarbetet inleddes.

Om Hemfixare

Hemfixare grundades i början av 2016 av Olof Mattiasson. Idéen till företaget kom i samband med regeringens förslag att inkludera tekniksupport i RUT-avdraget. Samtidigt upplevde han att det fanns ett behov av en rikstäckande leverantör av tjänster i hemmet.

I oktober samma år drog man igång verksamheten med fler än 400 certifierade fixare över hela landet. Under våren 2017 kompletterade man dessutom utbudet till att även inkludera enklare hantverkshjälp. Sedan dess har man utfört över 15 000 lyckade uppdrag med kundomdömet 4,7 av 5.

Organiska trafiken har ökat för varje månad.

Intervju med kund

Hur har du upplevt samarbetet med oss? Vad var dina förväntningar när samarbetet inleddes och hur tycker du att vårt arbete har levt upp till dessa?

En stor del av kunderna hittar till Hemfixare via nätet. Sedan vi inledde vårt samarbete med Adsight har vår organiska trafik ökat för varje månad. Något som också återspeglar sig i antalet kontaktförfrågningar.

Vi ser att trafiken till sidan ökat markant senaste tiden vilket är kul. Vår utmaning är att 80% av kunderna ringer till oss för att beskriva sitt problem, varför det är svårt att mäta exakt vad det innebär för ordflödet. Frågar vi kunderna hur de hittat oss säger de ”Google” och andelen ökar även när vi reducerat Ads (tidigare Adwords) budgeten till en fjärdedel sedan årsskiftet.

Hur upplever du SEO som marknadsföringskanal? Rekommenderar du andra företag att investera i SEO?

Håller trenden i sig, att vi kraftigt reducerar Ads budgeten med ökat orderflöde från nätet, är investeringen i SEO ett strategiskt och dessutom långsiktigt helt rätt för oss.

Resultat

Resultaten från SEO-arbetet har varit minst sagt goda. På kort tid förbättrade Hemfixare sin synlighet i Google och sedan samarbetet inleddes har deras organiska trafik ökat med över 1000%.

+1006%

Ökning av organisk trafik

+1187%

Nya användare från organisk trafik

”Håller trenden i sig, att vi kraftigt reducerar Ads budgeten med ökat orderflöde från nätet, är investeringen i SEO ett strategiskt och dessutom långsiktigt helt rätt för oss.”

Olof Mattiasson, Hemfixare

Vill du veta mer?

Norstedts

Norstedts

Norstedts

– Webbplats, marknadsföring, integration & spårning

Vårt uppdrag

Vi fick i uppdrag av Norstedts att skapa och marknadsföra en kampanjssida samt integrera webbplatsen med deras CRM. Kravspecifikationen inkluderade:

  • Integrering med CRM
  • Rekytering av nya medlemmar
  • Spårning av nya medlemmar via Google Analytics / Google Tag Manager

Om Norstedts

Norstedts grundades 1823 och är Sveriges äldsta förlag. Norstedts ger ut både svensk och utländsk skönlitteratur, men även sakprosa, reportage, historia, populärvetenskap, biografier samt faktaböcker om mat, hälsa, träning, personlig utveckling och trädgård.  Förlaget har givit ut närmare 30 nobelpristagare.

”Adsight är flexibla, effektiva, kompetenta och tillmötesgående”

Resultat

+0%

Samma volym prenumeranter som tidigare rekryteringsmodell

-53%

Minskade kostnader för rekrytering av prenumeranter

Kundutlåtande

Adsight är flexibla, effektiva, kompetenta och tillmötesgående. Nyckelfaktorer för oss är flexibilitet, snabbhet och en förmåga att tänka utanför ramarna. Vi jobbar i en bransch som förändras snabbt och att då få möjligheten att jobba tillsammans med en av de bästa aktörerna är väldigt värdefullt för oss. Att få input vad gäller konkreta förbättringar, idéer och tankar kring vad som är trendskapande just nu på ett kostnadseffektivt sätt är ytterligare en anledning till varför vi valt att samarbeta med Adsight. Adsight är en samarbetspartner vi starkt kan rekommendera.”

Kristina Runering, Norstedts

Vill du veta mer?

Bonnier Magazines & Brands

Bonnier Magazines & Brands

Bonnier Magazines & Brands

– SEO

Vårt uppdrag

Vi fick i uppdrag av Bonnier Magazines & Brands att öka deras organiska trafik för varumärket Bonniers Trafikskola. Kravspecifikationen innefattade:

  • Skapa en bättre närvaro i det organiska sökresultatet
  • Få mer organisk trafik från det organiska sökresultatet

Om Bonnier Magazines & Brands

I 85 år har Bonnier Magazines & Brands givit ut Sveriges mest lästa magasin och genom nya varumärken visat vägen för framtiden.

Bonniers Trafikskola är en tjänst som hjälper dig att klara körkortsteorin på ett effektivt och roligt sätt! Utbildningen täcker alla teoretiska delar av körutbildningen från första körlektionen till dess att du har körkortet i handen. Utbildningen innehåller bl.a. trafikregler, vägmärken, körövningar, teori med berättarröst, övningsuppgifter, kontrollfrågor och teoriprov. På ett pedagogiskt sätt och med modern teknik (video, ljud, 3D-animeringar och interaktiva övningar) blir det roligare att ta körkort.

Bonniers Trafikskola har funnits i drygt 18 år och har haft över 200.000 användare.

”Alltid hög expertis inom SEO

Resultat

+132%

Ökning av organisk trafik

+187%

Nya användare från organisk trafik

”Vi har samarbetat med Adsight i mer än 2 år och är lika nöjda idag som dagen vi började. Adsight levererar alltid hög expertis inom SEO. En del som vi värdesätter mycket med vårt samarbete är den personliga kontakten. Adsight har även en förmåga att snabbt förstå vår verksamhet och det frigör tid från våra resurser internt. Det betyder mycket för oss som är stora och har en mängd olika projekt på gång samtidigt”

Oscar Söderlund, Bonnier Magazines & Brands

Vill du veta mer?

Stockholm

Oxtorgsgatan 4
111 57 Stockholm

Google Betyg
4.7
52 recensioner
×